ارز دیجیتال ترون چیست
نوشته شده توسط : محسن

ترون چیست

ترون (Tron) نوعی سیستم سرگرمی غیرمتمرکز و پلتفرمی برای اشتراک گذاری محتوا است که با استفاده از تکنولوژی بلاک چین و شبکه همتا به همتا (Peer to Peer) کار می‌کند. این پروتکل به تمامی کاربران امکان انتشار، ذخیره سازی و مالکیت دیتا و محتوا را بصورت کاملاً رایگان، غیرمتمرکز و خودکار می‌دهد.

میتوانید Tron را به عنوان نسل بعدی شبکه های اجتماعی در نظر بگیرید که با استفاده از آن می‌توانید محتوا تولید کنید و آن را با دیگر افراد در هر نقطه از دنیا به اشتراک بگذارید. ترونیکس یا TRX واحد اصلی حساب ها در بلاک چین ترون است و در واقع پولی است که برای تولید محتوا به شما داده می‌شود. این ارز رمزنگاری شده با نماد TRX شناخته می‌شود. در این مقاله ما شما را با ارز دیجیتال ترون و ویژگی های مختلف آن آشنا خواهیم نمود.

معرفی ارز دیجیتال ترون

برای درک بهتر ارز دیجیتال ترون بهتر است که از مبانی اولیه آن آغاز کنیم. پروتکل TRON در میان بزرگ ترین سیستم عامل های مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد. این شبکه بسیار مقیاس پذیر و دارای توان عملیاتی زیادی است. یکی از محتواهای تولیدی توسط ترون برنامه های غیرمتمرکز (DApps) است. ترون قادر به پشتیبانی طیف گسترده‌ای از برنامه های غیرمتمرکز در شبکه خود میباشد.

افرادی که طرفدار شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها و دیگر سرگرمی های آنلاین هستند در آینده حتماً از کارایی شبکه ترون لذت خواهند برد. در حقیقت کاربران با استفاده از شبکه Tron می‌توانند اپلیکیشن و برنامه‌های غیرمتمرکز برای این سرگرمی ها را بسازند.

با استفاده از ارز دیجیتال Tron نه تنها شما می‌توانید محتوای تولیدی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، بلکه به شما به عنوان تولید کننده محتوا و دیتا پاداش نیز داده خواهد شد. این مدل دقیقا نقطه مقابل عملکرد شبکه های اجتماعی سنتی همانند فیسبوک است که در آن از محتوای تولیدی کاربران برای بدست آوردن منافع خود شبکه استفاده می‌شود. اما وقتی شما از ارز رمز پایه ترون استفاده می‌کنید کنترل دیتای شما دست خودتان است و برای دیتا و محتوا تولیدی به شما پاداش داده خواهد شد.

Tron اهداف بلند مدتی دارد که از 6 فاز تشکیل شده و گفته می‌شود که توسعه آن تا سال 2027 میلادی طول خواهد کشید.


ترونیکس یا TRX چیست؟

ترونیکس یا TRX ارز دیجیتال بومی بلاک چین ترون است. ترونیکس اولین بار در سپتامبر سال 2017 میلادی زمانی که ترون توانست توسط عرضه اولیه سکه (ICO) موفق خود بیش از 70 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع‌آوری کند، ارائه شد.

در آن زمان TRX توکنی بود که روی پروتکل ERC20 (بلاک‌چین اتریوم) اجرا میشد. کمتر از یکسال بعد از عرضه اولیه سکه ترون و با توسعه بلاک چین آن، این ارز دیجیتال شبکه اصلی خود را ساخت و توکن ترونیکس از بلاک چین اتریوم به بلاک‌چین انحصاری Tron منتقل شد. به همین دلیل نیز ترونیکس یک کوین محسوب می شود نه توکن !

Tron شبکه انحصاری خود را در 25 ژوئن سال 2018 میلادی ایجاد کرد که این روز به عنوان روز استقلال ترون شناخته می‌شود و ترون هر ساله قرار است آن را جشن بگیرد. در حال حاضر ترون هنوز در حال جمع‌آوری توکن های ERC20 خود و سوزاندن آنها است تا تنها کوین های موجود در شبکه اصلی ترون باقی بمانند.

خرید ترون | فروش ترون


منظور از توکن های TRC10 و TRC20 چیست؟

براساس تعریفی که در وب سایت Tron آمده “TRC10” استانداردی فنی است که توسط بلاک چین ترون و بدون نیاز به ماشین مجازی ترون (TRON Virtual Machine) پشتیبانی می‌شود. اما “TRC20” استانداردی فنی است که برای قراردادهای هوشمند و بکارگیری ماشین مجازی ترون از آن استفاده می‌شود.

 امکان ساخت و عرضه توکن‌های TRC10 دلخواه در شبکه TRON به قیمت 1024 TRX برای کاربران وجود دارد. در این حالت سازندگان توکن نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی برای ساخت توکن خود ندارند و فرآیند ساخت توکن بسیار ساده است. یکی از شناخته شده ترین توکن های TRC10 توکن بیت تورنت (BTT) است.

در توکن‌های TRC20 امکان استفاده از قراردادهای هوشمند با استفاده از ماشین مجازی TRON وجود دارد. توکن ها بطور کامل با توکن های ERC20 سازگار هستند و در نتیجه به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که قراردادهای اتریوم خود را به شبکه ترون منتقل کنند.

قراردادهای هوشمند امکانات نامحدودی دارند و تخریدوکن‌های TRC20 ویژگی‌هایی دارند که در توکن‌های TRC10 وجود ندارد. با این حال پیاده سازی توکن های TRC20 بسیار پیچیده‌تر از توکن های TRC10 است. یکی از شناخته شده ترین توکن‌های TRC20 توکن ANTE است که در پلتفرم محبوب TRONbet استفاده می‌شود.

 

منبع: ایسیگنال





:: برچسب‌ها: ترون , رابکس ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: